שירותי הבריאות בחיפה –
בשורות חדשות לתושבים - מרפאת הואדי

תושבי חיפה, הקריות ויישובי הסביבה נהנים משירותי בריאות מגוונים המסופקים דרך קופות החולים, כאשר בראש המערך נמצאות מרפאות המשפחה. הקופות שואפות בכל עת לשפר את שירותיהן עבור התושבים, ואחת הדוגמאות הנאות לכך היא פרויקט שיפוץ, הרחבה ושדרוג של מרפאה ותיקה המציעה לציבור שירותים ייחודיים.

מרפאת הוואדי – מהמוכרות והוותיקות בעיר
ברחוב צהיון 18 בחיפה שוכנת "מרפאת הוואדי", המוכרת היטב לתושבים לאור יותר מעשרים וחמש שנות פעילות. זוהי מרפאה עצמאית הפועלת במסגרת קופ"ח כללית אשר מספקת את כל שירותי הרפואה הראשונית בנוסף למספר שירותים מיוחדים. מאחוריה עומד אחד מרופאי המשפחה הוותיקים והמוערכים באזור, ד"ר זאהי סעיד, המשמש גם כמנהל הרפואי של שירותי "בריאות כללית" במחוז חיפה וגליל מערבי. על פועלו למען קידום רפואת המשפחה, והרפואה בישראל בכלל, זכה ד"ר סעיד לפרס איגוד רופאי המשפחה (שנת 2001), וכמו כן מאחוריו זכיות בפרסי הוראה וקורסים מצטיינים שהועברו למתמחים ברפואת משפחה. לצידו עובדים במרפאת הוואדי 10 רופאים ותיקים מתחומי רפואת הילדים ורפואת משפחה, וזאת בנוסף לסגל אחיות, אנשי סיעוד ומזכירות רפואיות. יש לציין כי אנשי המרפאה דוברים ערבית, עברית ורוסית, דבר המאפשר לכל תושבי האזור לקבל בה מענה, לרבות קשישים, מבוגרים, בני נוער וילדים.

פרויקט שיפוץ והרחבה מקיף
ד"ר זאהי סעיד הוא גם הדמות המרכזית שמאחורי פרויקט שיפוץ מקיף ומתיחת פנים שעברה המרפאה לאחרונה. מטרתו של הפרויקט הייתה להגביר עוד יותר את הזמינות ואת איכות השירות שניתן לאוכלוסיות מגוונות, ובתוך כך ליצור מרחב מסביר פנים, נעים ונינוח. התוצאות מתבטאות בהרחבה משמעותית של המרפאה, ששטחה גדל פי שישה מ- 50 מטרים רבועים ל- 300. המבנה החדש ניחן באווירה מרווחת עם חדר המתנה ולובי גדולים בכניסה, ארבעה חדרי רופאים, וכן חדר אחיות גדול הכולל מיטות מתקדמות לקבלת עירויים וטיפולים. מעבר לכך, במרפאה מצוי כל הציוד והמכשור המתקדם ביותר למתן רפואה ראשונית איכותית.

שירותים ייחודיים לכלל המטופלים
אחת הסיבות המרכזיות למוניטין המצוין של מרפאת הוואדי, ולכך שאנשים רבים בחיפה ובצפון בחרו בה כמקומם הקבוע, היא דגש מיוחד על רמת השירות. הרמה הגבוהה ניכרת בין היתר בשירותי משרד אדיבים ומהירים שמסופקים על ידי 3 מזכירות רפואיות בכל משמרת, וכן בהיכרות מעמיקה עם צרכיו של כל מטופל. כלומר, אנשי הצוות בקיאים במצבם האישי והרפואי של המטופלים ודואגים למכלול צרכיהם, כדוגמת תיאום של ביקורי בית מטעם המרפאה, הקדמה של פגישות וסיוע בקידום של בדיקות מומחים ותורים. כפועל יוצא מכך, כל אדם שמטופל במרפאת הוואדי מרגיש ויודע כי הוא מצוי בידיים טובות, כאשר המרפאה היא הכתובת הראשונה והאחרונה לשאלות והתלבטויות, לרבות ברגעים הקשים.

למעשה, מרפאת הוואדי מתפקדת ומנוהלת באופן מיוחד שקיים רק בקופ"ח כללית, ולא בקופות אחרות. לצד טיפולי רפואה מונעת וחולי, כמו כל מרפאה רגילה, ניתן בה מענה נרחב וייחודי שמתאים למגוון אוכלוסיות, כגון צוות סיעודי העובד עם חולים סיעודיים מסביב לשעון, וטיפולים מתקדמים כדוגמת עירויי ברזל. יתר על כן, המרפאה יכולה לפעול בשעות חריגות שמעבר לקיים במרפאות רגילות (למשל עד 11 בלילה), מה שמתאים במיוחד למי שעובד עד שעה מאוחרת או לאנשים צעירים. כמו כן, פעילותה מתפרשת על פני כל השנה ובכל הימים, כולל שבתות וערבי חג, ולכן קיימת זמינות ונוחות אופטימאלית לכלל המגזרים – דתיים, חילונים, יהודים וערבים. עוד חשוב לציין כי ממש ליד המרפאה יש בית מרקחת גדול שפתוח לכל אורך השנה (לרבות בשבתות ובערבי חג), מה שמאפשר לכל מטופל ליהנות מנגישות מלאה לתרופות ותכשירים רפואיים.

מרפאה למבוטחי קופת חולים כללית
יש להדגיש כי מרפאת הוואדי פועלת במסגרת קופת חולים כללית, כך שכל מבוטחי הכללית מכל מקום בארץ יכולים ליהנות משירותיה. יחד עם זאת, היא אינה מספקת שירותים למבוטחי הקופות האחרות ואם הם רוצים להגיע אליה עליהם להחליף את הקופה שלהם לכללית.

ולסיום, אל מרפאת הוואדי קל מאוד להגיע ולהיכנס דרך הכביש הראשי, כאשר באזור יש שפע של חניות פנויות לאורך שעות היום והערב. לחילופין, מטופל שמעוניין בכך יכול להחנות את רכבו בחניון סמוך שעימו המרפאה פועלת בהסכם, והיא שמשלמת עבור שעות החניה עבורו.

לעמוד הפייסבוק ליחצו כאן.

לשאלות און ליין בפורום רפואה כללית בניהול ד"ר זאהי סעיד ליחצו כאן.

כאמור, המרפאה שוכנת ברחוב צהיון 18 בחיפה, ופועלת בשעות הבאות:
ימי ראשון ורביעי – 8 עד 18.
ימי שני, שלישי וחמישי – 8 עד 20.
ימי שישי – 8 עד 12.
בדיקות המעבדה מבוצעות בימים שני ורביעי בשעות 7 עד 9.

טלפון: 04-8620755
פקס: 04-8620846

שירותי המרפאה ניתנים למבוטחי קופת חולים "כללית" בלבד.
מי שמעוניין לקבל את שירותי המרפאה חייב להצטרף לכללית.
לקבלת מידע נוסף על שירותי מרפאת הוואדי היכנסו לעמוד הבית – https://www.wadiclinic.co.il

סגירת תפריט